Pełen sukces. Operacyjne zwycięstwo. Przy bardzo małych stratach siły amerykańskie parły na południe powiększając przyczółek. 1 DP straciła 3 kompanie piechoty, 29 DP 4 kompanie, poległy też 2 kompanie rangersów i 2 czołgów.
56 punktów: 16 za otwarcie 4 wąwozów, naście za artylerie i czołgi za stałym lądzie, 30 coś za punkty terenowe.
O zwycięstwie niewątpliwie przesądził początkowy ostrzał i bombardowanie. Większość WN została wyeliminowana, tak więc piechoa przy mały stratach mogła przeć w górę.
Wydaje mi się że grając w ten wariant lepiej dołożyć usprawnioną reakcje Niemców, żeby nie było za łatwo.
sobota, 9 sierpnia 2014
O nowościach z Decision Games
1. Tarawa ( link do BGG )
Pojawiły się nowe "screeny":
2. Bloody Ridge: Decision on Guadalcanal, 13 September 1942
Nowa gra DG: link do BGG
Zamieszczona w magazynie War at War nr 37.
Pojawiły się nowe "screeny":
Wygląda jak D Day at the Omaha Beach, czyli cudownie!
2. Bloody Ridge: Decision on Guadalcanal, 13 September 1942
Nowa gra DG: link do BGG
Zamieszczona w magazynie War at War nr 37.
Opis:
Bloody Ridge: Decision on Guadalcanal, 13 September 1942 (BR for short) is a purpose-designed solitaire wargame of low complexity simulating the climactic Japanese night attack of that date. The attacked was aimed at nothing less than the capture of Henderson Field and the annihilation of the entire US ground force on the island.
You are on the offensive, commanding the Japanese attack force that’s attempting to break through the US Marine defense. The rules system, with your help in handling the mechanics of the process, runs the Marine defense. You win by exiting one or more Japanese units off the north edge of the map, or by eliminating the 1st Marine Division headquarters.
Each game turn of BR is equal to about two hours of “real time.” Each hexagon represents 125 yards from side to opposite side. Each unit-counter represents a fire-team, squad, platoon, company or some other similarly sized ad hoc grouping of infantry and/or support weapons. The effect of the historically important off-map USMC field artillery is covered by the bombardment rules (see section 8.0).
Dwa "screeny":
Na Iwo Jimie się zawiodłem, ale ta gra wygląda nawet całkiem fajnie. Ciekawe czy niebawem ją nabędę? Szkoda tylko, że Decision Games wydaje gry tylko z Pacyfiku. Przydałby się jakiś Front Wschodni.
ps. wszystkie zdjęcie z BGG
Bloody Ridge: Decision on Guadalcanal, 13 September 1942 (BR for short) is a purpose-designed solitaire wargame of low complexity simulating the climactic Japanese night attack of that date. The attacked was aimed at nothing less than the capture of Henderson Field and the annihilation of the entire US ground force on the island.
You are on the offensive, commanding the Japanese attack force that’s attempting to break through the US Marine defense. The rules system, with your help in handling the mechanics of the process, runs the Marine defense. You win by exiting one or more Japanese units off the north edge of the map, or by eliminating the 1st Marine Division headquarters.
Each game turn of BR is equal to about two hours of “real time.” Each hexagon represents 125 yards from side to opposite side. Each unit-counter represents a fire-team, squad, platoon, company or some other similarly sized ad hoc grouping of infantry and/or support weapons. The effect of the historically important off-map USMC field artillery is covered by the bombardment rules (see section 8.0).
Dwa "screeny":
Na Iwo Jimie się zawiodłem, ale ta gra wygląda nawet całkiem fajnie. Ciekawe czy niebawem ją nabędę? Szkoda tylko, że Decision Games wydaje gry tylko z Pacyfiku. Przydałby się jakiś Front Wschodni.
ps. wszystkie zdjęcie z BGG
piątek, 8 sierpnia 2014
D Day at Utah Beach - II raport z bitwy, część I
Ostrzał z morza i bombardowanie z powietrza udało się perfekcyjnie:
Amerykanie dzielnie prą do przodu. Straty bardzo małe, artyleria okrętowa cały czas wspomaga operacje:
Po 16 turze sytuacja wygląda tak:
Okopani Niemcy stawiają opór, zadają straty, zaczynają się cięższe walki nad plażą. Na razie straty symboliczne. Po jednej kompanii z dywizji, trochę artylerii, 2 plutony czołgów. Zdobyłem 31 punktów. Minus 10 z udane bombardowania daje 21 - gramy dalej!
Lądująca piechota spotyka się z mały oporem - chociaż, na odcinku 29 DP Niemcy strzelają:
Po 16 turze sytuacja wygląda tak:
Okopani Niemcy stawiają opór, zadają straty, zaczynają się cięższe walki nad plażą. Na razie straty symboliczne. Po jednej kompanii z dywizji, trochę artylerii, 2 plutony czołgów. Zdobyłem 31 punktów. Minus 10 z udane bombardowania daje 21 - gramy dalej!
czwartek, 7 sierpnia 2014
Bogowie Wikingów - moja pierwsza gra wojenna
Pierwsza gra wojenna w którą grałem:
Jest to polska wersja tej gry:
Viking Gods
Jest to polska wersja tej gry:
Viking Gods
Wczoraj rozegrałem sobie partyjkę aby przypomnieć sobie stare czasy:
Początek gry:
I dramatyczna końcówka - dobro wygrywa!
A ponieważ na rynku wydawniczym była bieda mój brat temu zaradził:
Jednostki oparte na mitologii wikingów, Thorgalu i Szninkielu. Brat robił to rapidografami, moje żetony robione cieńkopisem były o niebo gorsze.
niedziela, 3 sierpnia 2014
Iwo - trzecie starcie
Tym razem zgodnie z zasadami i gra chodzi już normalnie. Niestety mogłem rozegrać ją tylko do 12 tury, ale widać było że mógłbym wygrać.
Gra jest bardzo zwyczajna i nie wytrzymuje porównania z D Day. Nie ma w niej żadnych emocji, takie turlanie kostkami.
Gra jest bardzo zwyczajna i nie wytrzymuje porównania z D Day. Nie ma w niej żadnych emocji, takie turlanie kostkami.
sobota, 2 sierpnia 2014
Iwo Jima - drugie starcie.
Pomimo zajęcia Góry:
I dwóch innych sektorów, poniosłem porażkę. Może coś źle w zasadach przeczytałem? Muszę je jeszcze raz przejrzeć.
ps. Już wiem co robiłem źle. W fazie mobile combat mogę zaatakować jednostkami, które atakowały w normalnej fazie walki. W jednej turze mogę ruszać się i atakować dwa razy! Nie mogę doczekać się następnej gry - tym razem zgodnej z zasadami!
I dwóch innych sektorów, poniosłem porażkę. Może coś źle w zasadach przeczytałem? Muszę je jeszcze raz przejrzeć.
ps. Już wiem co robiłem źle. W fazie mobile combat mogę zaatakować jednostkami, które atakowały w normalnej fazie walki. W jednej turze mogę ruszać się i atakować dwa razy! Nie mogę doczekać się następnej gry - tym razem zgodnej z zasadami!
piątek, 1 sierpnia 2014
Iwo: Bloodbath in the Bonins 19 Feb – 17 Mar 1945 (2013) - pierwsza gra, pierwsze wrażenia.
Niedawno stałem się właścicielem tej gry:
Iwo: Bloodbath in the Bonins - Decisions Games
Oto elementy:
Iwo: Bloodbath in the Bonins - Decisions Games
Oto elementy:
Wrażenia po pierwszej grze (oczywiście przegranej).
Nie do uniknięcia będzie porównanie z D - Day at the Omaha Beach. Iwo jest grą bardzo jednokierunkową. Najpierw za wszelką cenę zdobywamy górę Subarashi, potem sektor 6, potem już w dowolnej kolejności sektor po sektorze. Mimo piekielnego ostrzału na początku, brak w grze emocji jakie mamy w D Day...
System uzupełniana strat powoduje, że nie są one tak odczuwalne. Bataliony przychodzą, odchodzą, przychodzą...
Na razie grze daje 3/5, zobaczymy co będzie po kolejnych grach.
Subskrybuj:
Posty (Atom)